Mercedes-Benz OM 471 – druga generacja

30.07.2015

Mercedes-Benz OM 471 – druga generacja.
Kwadratura koła: mniejsza paliwochłonność i emisja CO2 , a większa moc i moment obrotowy.
Oszczędność 1100 litrów paliwa w ciągu roku, emisja CO2 mniejsza o około trzech ton – to dwa z istotnych parametrów dalekobieżnego ciągnika siodłowego, wyposażonego w oferowany przez Mercedes-Benz silnik heavy duty OM 471 drugiej generacji, przy rocznym przebiegu 130 000 km. Cztery lata po wprowadzeniu tej rewolucyjnej generacji silników wchodzi teraz na rynek kolejne stadium ich rozwoju – dzięki któremu oferowany przez Daimler Trucks Actros Mercedes-Benz uzyskuje jeszcze większą przewagę ekonomiczną względem konkurencji. Inżynierom Mercedes-Benz udała się przy tym istna kwadratura koła: po raz kolejny obniżyli zużycie paliwa nawet o 3%, a jednocześnie, za sprawą wyższego momentu obrotowego, polepszyli dynamikę jazdy. Ukoronowaniem tego typoszeregu jest jego maksymalna moc, wynosząca 390 kW (530 KM), i moment obrotowy 2600 Nm. Warto też wspomnieć o jeszcze wytrzymalszej konstrukcji. Krótko mówiąc: druga generacja silnika OM 471 po raz kolejny wyznacza wzorce wśród silników heavy duty do ciężkich pojazdów użytkowych.
6-cylindrowy silnik rzędowy OM 471: nowy rozdział w technologii silników.
Perfekcyjne połączenie ekonomii z ekologią: wiosną 2011 marka Mercedes-Benz zaprezentowała nowo skonstruowaną generację silników – uprzedzając normę spalin Euro VI i wprowadzane sukcesywnie na rynek ciężkie samochody ciężarowe Actros, Antos i Arocs, przeznaczone do ciężkiego transportu dalekobieżnego, dystrybucyjnego i budowlanego. Pierwszym członkiem nowej rodziny silników został OM 471.
Jest to silnik klasy heavy duty, który swoim poziomem technicznym oraz wynikającymi z niego zaletami otwiera nowy rozdział w branży silników do ciężkich pojazdów użytkowych. Sześciocylindrowa jednostka w układzie rzędowym, o pojemności skokowej 12,8 litra, zwraca na siebie uwagę mocną konstrukcją oraz technicznymi innowacjami, bardzo użytecznymi dla klientów. Do istotnych elementów jej wyposażenia należą dwa wałki rozrządu typu wieloczęściowego umieszczone w głowicy, unikalny system wtryskowy Common Rail z układem zwiększania ciśnienia wtrysku X-Pulse, asymetryczna turbosprężarka, hamulec silnikowy o dużej mocy oraz system oczyszczania spalin z technologią SCR, recyrkulacją spalin i filtrem cząstek stałych, pozwalający spełniać surowe normy emisji spalin określone w Euro VI.
Silnik ten zdobywa uznanie zarówno wśród przedsiębiorców, jak i kierowców.