Mercedes-Benz Actros w pojedynkach Fuel Duel.

18.12.2015

Mercedes-Benz Actros w pojedynkach Fuel Duel.
Mercedes-Benz Actros stoczył już 1901 pojedynków Fuel Duel z najważniejszymi konkurencyjnymi ciężarówkami w Europie. W ramach tych pojedynków - polegających na teście porównawczym zużycia paliwa - 90 ciągników siodłowych pokonało łącznie dystans 8 981 019 km po drogach 22 krajów Europy. I osiągnęło niezwykłe wyniki: Actros wygrał ponad 90% wszystkich starć, zużywając średnio o 10,3% mniej paliwa od rywali. Dla nabywców Actrosa w sektorze transportowym to czysty zysk - na paliwo przypada 29%, czyli największa część całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO). A jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie wydatki związane z posiadaniem ciężarówki, udział kosztów paliwa rośnie nawet do 50-60%.
Druga runda pojedynków Fuel Duel rozpoczęta
Nigdy wcześniej żadna ciężarówka dalekobieżna nie została tak kompleksowo opracowana pod kątem uzyskania najwyższej wydajności jak Mercedes-Benz Actros. To synonim maksymalnej ekonomiki w wymagającym biznesie transportowym. Teraz Actros zwiększa swoją przewagę w zakresie wydajności i staje do walki zaopatrzony w najnowszej generacji silnik OM 471. Pierwsze zasilane nim egzemplarze biorące udział w pojedynkach to Actrosy 1845 LS o mocy 330 kW (448 KM) osiąganej przy 1600 obr./min. Począwszy od 2016 roku ciągniki siodłowe z nowymi jednostkami będą brały udział w pojedynkach na terenie wszystkich 22 krajów Europy, gdzie są one rozgrywane.
Nowa generacja silnika OM 471 ogranicza zużycie paliwa nawet o 3%
W kolejnych testach porównawczych Mercedes-Benz Actros wypadnie jeszcze lepiej niż dotychczas. Obecne, imponujące wyniki zużycia paliwa wraz z wprowadzeniem najnowszej generacji jednostki OM 471 - dostępnej w pięciu wersjach mocy/momentu obrotowego - zostaną obniżone nawet o kolejne 3%. Równocześnie dane dotyczące maksymalnej mocy i momentu obrotowego pozostaną bez zmian. To zasługa wyrafinowanej technologii, takiej jak druga generacja unikalnego układu wtryskowego X-Pulse, opatentowane rozwiązania w zakresie recyrkulacji spalin i równoczesnego sterowania układem doładowania, precyzyjna turbosprężarka własnej konstrukcji, oraz wielu innych działań, w tym dłuższego przełożenia osi.